Centrade este una dintre cele mai vechi agentii de publicitate din Romania, aparuta chiar in 1990, fondata de Radu, John si Nick Florescu. Ea a functionat sub umbrela Centrade Saatchi & Saatchi pana in 2014, cand s-a intrerupt afilierea la reteaua internationala si a devenit o agentie independenta.
Mona Opran, COO Centrade Integrated, vorbeste despre provocarile unei agentii mari, cu 11 departamente, si a unui viitor in care digitalul va determina reinventarea structurilor clasice de publicitate.
“Avem reguli (sigur ca avem), avem un proces de lucru foarte detaliat, atat pentru proiecte complexe, integrate cat si pentru pasi intermediari, avem un soft de project management pentru trafic si urmarirea orelor. Exista, desigur, riscul ca aceste instrumente sa faca fluxul greoi dar totul depinde de oameni si felul in care le folosesc”, spune ea.
Istoric
Povestea Centrade a inceput chiar in 1990, cand Radu, John si Nick Florescu au fondat grupul Centrade, din care fac parte: Centrade Integrated, Centrade Direct, Centrade PR, Chainsaw Europe, Kubis Interactive, Cable Direct si Zenith.
Vreme de 20 de ani, pana la sfarsitul lui 2014, agentia de pubicitate a fost cunoscuta sub numele Centrade Saatchi & Saatchi, data fiind afilierea la reteaua internationala.
Istoria noastra este marcata de o serie de premiere atat pentru noi cat si pentru publicitatea din Romania: prima campanie in care o personalitate publica a facut publicitate pentru un brand; lansarea primei companii de telefonie mobila din Romania; lansarea celui mai mare program dedicat copiilor institutionalizati, realizarea primei campanii pentru Peroni in afara Marii Britanii, introducerea in Romania a conceptului de shopper marketing. Istoria premierelor Centrade continua si in era digitala.
Din ianuarie 2015, Centrade Integrated este una dintre cele mai importante agentii independente de comunicare din Romania si hub regional in Balcani pentru clientii internationali, avand o structura integrata, inovativa si clienti din zona adriatica si de peste ocean.
Departamente
Inainte de toate, trebuie spus ca suntem o agentie 100% integrata si ca avem in-house competentele necesare pentru a dezvolta proiecte complexe de comunicare.
Avem, in total, 11 departamente, dintre care Client Service si Creatia sunt cele mai numeroase. Avem, de asemenea, un departament solid de strategie si un departament complet de productie digitala. Cel mai nou serviciu este cel de product design si, cu ajutorul lui, am trecut la urmatorul nivel de dezvoltare de produse si proiecte digitale.
Comunicarea interna
Pentru a avea o comunicare informala sanatoasa si un dialog lejer, este necesara o structura de lucru formala, solida, clara si eficienta.
Avem reguli (sigur ca avem), avem un proces de lucru foarte detaliat, atat pentru proiecte complexe, integrate cat si pentru pasi intermediari, avem un soft de project management pentru trafic si urmarirea orelor. Exista, desigur, riscul ca aceste instrumente sa faca fluxul greoi dar totul depinde de oameni si felul in care le folosesc.
Incurajam foarte mult discutiile directe. Scrisul trebuie sa fie folosit pentru claritatea informatiei dar dialogul direct este cel care pune energia in miscare.
De asemenea, nu credem in formalitati si organigrame cand este vorba de a gasi solutii rapide pentru situatii complicate sau cand este vorba de proiecte minutate unde este nevoie de contributia tuturor din agentie.
Clienti
In relatia cu clientii nostri, cel mai mult conteaza modul in care inteleg acestia importanta muncii pe care o facem si valoarea pe care un proiect bun de comunicare o poate aduce unui brand.
Ne bucuram de fiecare data cand clientii inteleg si recunosc importanta pe care o are un brand manager in procesul de crestere a unui brand si faptul ca, daca suntem de aceeasi parte a baricadei, putem avea proiecte frumoase si rezultate bune impreuna.
Cat de mici pot fi clientii mici
Nu evaluam clientii dupa marime. Suntem dispusi sa colaboram atat cu mari corporatii, cat si cu start-up-uri promitatoare. Acceptam orice tip de clienti atata vreme cat acestia raspund criteriilor noastre de evaluare si prezinta interes din punct de vedere strategic, creativ sau financiar.
Cultura organizationala
CENTRADE. WE MAKE THINGS HAPPEN.
Acesta este motto-ul si acesta este spiritul activitatii noastre de zi cu zi. Motto-ul s-a nascut din feedback-ul pe care l-am primit de la partenerii nostri in atat de multe cazuri.
In motto se reflecta atat echipa fantastica Centrade, principalul atu al agentiei, cat si rezultatele muncii noastre si convingerea ca impreuna putem muta muntii.
Provocari
Cred ca provocarile depasesc subiectul “marime”, provocarile vin cu uriasa rapiditate din alta parte: comunicarea in lumea internetului.
Cu siguranta brandurile vor avea nevoie de comunicare, cu siguranta mesajul trebuie sa ajunga din punctul A in punctul B dar modul in care se va intampla acest lucru depaseste acum imaginatia si mana de solutii pe care le avem.
Este clar ca va trebui sa reinventam felul in care vom structura o agentie si vom raspunde nevoilor brandurilor si oamenilor.