Patru barbosi cu background-uri artistice intra intr-un bar. E 2009; inca nu se stie la scara larga ca barbile sunt cool. Se asaza, beau niste vin, discuta. Ei canta impreuna ocazional si vor sa nu se mai opreasca. Sunt asa, mai destrabalati. Pe unul din ei il cheama Henri. Mana cereasca. Devin Toulouse Lautrec si incep sa construiasca usor-usor povesti 'de personaj', pe care le strang in primul album, "Heroes". Asta e primul fir din viata trupei romanesti Toulouse Lautrec.
De la cap. Patru barbosi intra intr-un bar si reflecta asupra identitatii lor din aproape in aproape ca sa construiasca o personalitate bine definita. Nu prea se gandeau la comunicare, erau mai preocupati de muzica. Dar uite ca, daca nu le gandesti separat, nu se cearta deloc una cu alta.
E adevarat ca, daca teoretizam, orice formatie este un produs. "Ca la orice produs, ai zona in care te pozitionezi, calitatea retetei (a produsului in sine), ambalajul, distributia, promovarea, media etc", spune Catalin Rulea. Totusi, fara miezul bun, nu prea merge in muzica, adauga tot el.
Hai si exploram subiectul mai pe larg in continuare.
De referinta: cei patru Lautreci in era MySpace, pe care o preferau. Si, in prezent, pe Leviathan-ul Facebook.
Comunicarea la inceput
Toulouse Lautrec s-a format in 2009. Nu gandeam prea mult comunicarea, eram mai preocupati de muzica. Stiu ca ne-am lansat cu niste desene facute de mine dupa care au fost doua clipuri in care "am luat-o singur pe culoar" (Apartman si Porno).
Mai stiu ca foloseam MySpace si YouTube, lucrurile erau oarecum ordonate. Odata cu amplificarea Facebook-ului, totul s-a accelerat si imaginea a scapat de sub control. Acum senzatia este ca Facebook-ul se sufoca in propria-i amploare. Ca trupa, cred ca preferam perioada MySpace.
"Toulouse Lautrec"
Eram Patru barbosi intr-o sala mica, cu o sticla de vin si un background mai mult sau mai putin artistic. Cantam destrabalat si fara nicio prejudecata si mai aveam un membru cu prenume Henri. Ce pot sa spun... circumstantele nu prea ne-au dat de ales, este ca in psihoistoria lui Hari Seldon.
De la nume la identitate
Am pornit de la nume si am incercat sa construim in zona asta. Avand in vedere ca trupa era in momentul acela un personaj, am construit povesti intregi cu personaje in versuri, de aici am ajuns la eroi. Am trecut prin benzi desenate, supereroi, teatru burlesc, filme. Primul album s-a numit Heroes.
Schimbari in timp
De la o imagine boema, am trecut printr-una mai haotica si barbara, iar acum credem ca este momentul unei factiuni aristocrate. Aristocratia a murit. Traiasca aristocratia!
Daca cineva nu ne-a ascultat muzica, ar trebui sa fie cel putin intrigat de toate balivernele astea.
Sa bage o ureche... si mai ales "live".
Comunicarea lansarii unui album nou
Am construit in timp o masinarie de lupta. Compozitie, inregistrari, mix, master, artwork, foto, webdesign, filmare, montaj, colorizare. Suntem un colectiv de maxim 10 oameni de obicei care ne ocupam de tot.
Initiative de comunicare neconventionala
Am colaborat cu Robin mult la inceput, cu Andres de la Pixels, cu Alexandu Potocean, cu Alina Florescu, Andreea Pascaru, Mongol Rally (Paramongols), Vlad Petri.
Cea mai tare chestie pe care am facut-o este o serie de clipuri-parodii despre trupele din zona noastra, filmate cu telefonul in masina. De multe ori in muzica nu trebuie sa construiesti prea elaborat, de multe ori mergi pe instinct, e o nebunie.
Cat conteaza muzica si cat conteaza comunicarea?
Orice formatie este un produs. Ca la orice produs, ai zona in care te pozitionezi, calitatea retetei (a produsului in sine), ambalajul, distributia, promovarea, media etc. Totusi, fara un produs bun, nu merge in muzica... merge doar asa, de-o vara. Oricum, eu teoretizez acum, dar cand faci muzica intr-o trupa, e mai putina teorie si mai multa emotie.
Colaborari cu agentii
Creativelaboratories.ro este colectivul "de casa" in prezent, insa de-a lungul timpului am lucrat cu / si multumim: New Folder (Dan Vezentan), G2 (Geometry Global), Publicis, DC Communication, Next, Wunderman, DRAFTFCB, Event Plus si, daca am uitat pe cineva, sa ne aduca aminte si sa nu se supere.
Un artist roman care iti place cum comunica
Imi plac Subcarpati pentru un concept puternic si o comunicare hype si Robin pentru consistenta creatiei artistice. Desigur ca nu sunt singurele nume la care am vazut lucruri bune.
O sa mai scriu aici Deliric, Coma, Pistol cu capse, Golan, Silent Strike, Alexandrina, Mono Jacks... nu cred ca stam chiar rau.
O campanie/un artist international care comunica misto
Justice - † . Cea mai puternica pozitionare pe care o cunosc. Foarte agresiva. Iar videoclipurile sunt pur si simplu o risipa.
Mi-a mai placut cand R.E.M. au dat tot footage-ul de la videoclip la descarcat, sa-ti faci tu ce videoclip vrei.
Si cred ca mai este Woodkid, care a generat si imaginea Lana del Rey. De Radiohead nici nu mai zic pentru ca deja s-a vorbit prea mult despre cum au pus ei albumul la "Donate" ultima data. Nu vreau sa intru in detalii pentru ca o sa ne intindem. Sunt multe exemple. OK Go etc.
Va urma
Inca promovam ultimul nostru album: ''Dejun pe iarba"'. O sa-l lansam si in Bucuresti la Hard Rock Cafe in septembrie. Pana atunci se poate comanda pe site. Vor urma cateva videoclipuri. Allez Courage!