#DontJudgeChallenge: In hashtag-uri sa ne lovim sau in selfie-uri sa ne razboim

#DontJudgeChallenge: In hashtag-uri sa ne lovim sau in selfie-uri sa ne razboim

Iulie nu e doar despre Grexit sau soarta Europei, asa cum cred cei mai batrani dintre noi. Tinerii au o alta urgenta de dezbatut zilele acestea, iar polemicile, in lumea lor, nu au argumente, ci hashtaguri.

Cauzele pentru care lupta noua generatie sunt serioase, insa, asa cum arata si datele din raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum- 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research. Tinerii romani sunt mai lucizi decat cred ceilalti, arata si celelalte concluzii ale raportului.

Ca si aceasta noua provocare care a inconjurat internetul si care ii indeamna pe ceilalti sa nu mai judece oamenii in functie de defectele lor fizice.

Sau, cel putin, asa a inceput. De la o cauza importanta.

In cadrul #DontJudgeChallenge (Twitter, Instagram), tinerii au inceput sa posteze selfie-videos in timp ce sunt machiati grotesc si apoi isi dau jos machiajul pentru a arata ca adevarata frumusete este naturala.

Originea acestui curent are legatura cu video-ul bloggeritei Em Ford, numit “YOU LOOK DISGUSTING”, in care aceasta se demachia, isi arata acneea de pe fata si ii incuraja si pe ceilalti sa se accepte asa cum sunt.

#DontJudgeChallenge are deja 470.000 de postari pe Instagram si milioane de mentionari pe Twitter.

Problema este ca scopul nobil al acestei provocari a fost viralizat la propriu, iar ceea ce parea ca este o campanie spontanta impotriva body shaming a devenit o parodie.

Cam cum ar fi trebuit sa arate challenge-ul versus cum a ajuns sa arate

Time numeste miscarea de-a dreptul ipocrita.

Principala critica: Machiajele teatrale atrag si mai mult atentia asupra unor defecte, cum ar fi acneea sau sprancenele groase.

Asa ca miscarea a fost contracarata cu un alt hashtag:#BeautyInAllChallenge, unde userii posteaza fotografii care celebreaza acele parti ale corpului care sunt criticate de altii.

"Am un nas gigantic", scrie cineva pe Twitter, "dar tot sunt uimitoare".


E posibil ca si aceasta noua incercare sa fie deturnata in scurt timp, internetul are capacitatea uimitoare de a transforma lucrurile in fenomene si apoi de a le face de nerecunoscut, dar un lucru e sigur: tinerii nu se vor lasa coplesiti. Puterea hashtag-ului pare infinita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related