Cannes Lions-ul este, in primul rand, o saptamana intensiva de traininguri de folos oricui activeaza in industria de comunicare, in tehnologie si in publishing, spune Claudia Chirilescu (Director General, Spoon Media). Prezenta si in acest an la festival, Claudia ne-a spus ca, pentru ea, calatoria la Cannes e o vacanta "activa" si nu neaparat "distractiva", de vreme ce preia rolul de elev sarguincios pe toata durata evenimentului. Ce a surprins-o in mod pozitiv la #Cannes2015 este ca salile erau pe jumatate pline seara, pe timpul galelor de premiere, si pline ochi la seminariile, dezbaterile si workshop-urile din timpul zilei.
Festivalurile - ocazii de invatare
Festivalurile, si aici eu ma refer la Cannes Lions si SXSW, sunt la fel de utile tuturor actorilor din industria marcomm, tehnologie si publisheri.
Eu particip ca un elev sarguincios la seminarii si conferinte intreaga zi, selectandu-mi acele prezentari si vorbitori care ma intereseaza in mod special.
Calitatea conferintelor este una extrem de buna, nivelul discutiilor este, de asemenea, foarte ridicat, se abordeaza cu curaj toate aspectele care ne preocupa pe toti si toata lumea incearca sa ofere solutii pe care participantii le cauta.
Dau cateva exemple: Cum ne putem proteja de cresterea nivelului de adoptare de catre utilizatorii a ad-blockerelor? Cum poti face storytelling pe ecranul Apple Watch? Cum poti fi relevant ca brand in crearea de continut atata timp cat toate studiile demonstreaza ca consumatorii dau credibilitate experientei altor consumatori?
Perceptia asupra Cannes Lions: inainte vs. dupa ce mergi acolo
Recunosc ca mult timp am crezut ca acest festival este o buna ocazie de networking pentru cei care lucreaza in agentii de retea (la Cannes se tin intalnirile anuale ale tuturor retelelor de publicitate) si ca toata lumea se duca in speranta ca va lua un premiu. Doar partial adevarat.
Cannes Lions este, in primul rand, o saptamana de training intensiva, ocazie de a-i asculta discutand pe cei mai importanti oameni care ne influenteaza activitatea profesionala (Facebook, Google, BuzzFeed, Snapchat, Tinder, AOL, Twitter etc), oameni notorii din zona de marketing pornind de la profesori de la reputate universitati precum Wharton sau NYU, pana la CMO ai companiilor globale.
Nu este o goana dupa vedete, nici pe departe. Toti speakerii cauta sa capteze audienta prin discursul sau prezentarea lor, astfel ca participantii au multiple optiuni simultan si, daca o sesiune nu se ridica la nivelul asteptarilor, oamenii parasesc sala si merg la alta sesiune.
Motive de a participa. Asteptari
M-am dus pentru a afla. Sa fiu pregatita pentru a-mi adapta business-ul la schimbarile industriei, schimbari care se intampla intr-un ritm foarte rapid si, daca pierzi ritmul, este riscant.
Sa vad ce solutii au aplicat altii la situatii similare cu cele pe care le traiesc eu in organizatia mea, sa ascult povesti care da, sa ma inspire - si aici ma refer la povestea RG/A - care a pivotat catre sustinerea start-up-urilor. Ideea lor pe mine m-a cucerit.
Asteptarile mele anul acesta pot spune ca au fost depasite. M-am intors plina de idei, cu mintea clara referitor la pasii urmatori pe care ii am de facut, cu mult curaj pentru a actiona; caci trebuie sa stam in BETA si, chiar daca unele lucruri nu merg, nu-i nimic, incercam altceva.
Teme, dezbateri, prezentari
Profesorul Scott Galloway care preda digital marketing & brand strategy la NYU Stern, care a avut o prezentare absolut halucinata, in sensul cel mai pozitiv posibil, toate prezentarile echipei de la RG/A despre user experience, content, brand experience si prezentarea lui David Shing, Digital Prophet la AOL.
O idee / un trend de comunicare cu care ai ramas
"Produsul este software si software-ul este produs".
"Loialitatea este moarta".
Ce anume te-a surprins?
Faptul ca au fost mai multi participanti care au venit la sesiuni (seminarii, conferinte) fata de cei care au mers la galele de premiere.
Este primul an pentru mine cand salile in care se tineau sesiuni erau pline (si cozile de rigoare la intrare), iar salile de festivitati semi-pline. Toata lumea cauta raspunsuri!
Prestatia Romaniei la Cannes Lions 2015
Apreciez pozitiv, felicitari echipelor care au castigat premii!