[Cannes Lions #62] Sebastian Olar: Poate cel mai mult ma bucur ca nu a mai castigat doar McCann si ca intram in sfarsit intr-o etapa matura, cu concurenta frumoasa si constructiva

[Cannes Lions #62] Sebastian Olar: Poate cel mai mult ma bucur ca nu a mai castigat doar McCann si ca intram in sfarsit intr-o etapa matura, cu concurenta frumoasa si constructiva

Sebastian Olar (ex McCann) e intr-o mica pauza de publicitate (pun intended). Foarte bine; ca, din ce am auzit noi pana acum, numai lucruri bune ies din ani sabatici. El spune ca e somer. A fost la Cannes anul asta, nu si la Cannes Lions pentru ca n-a avut bilet. Dar a mers cu bicicleta si a stat printre prieteni publicitari care au vrut sa-l scuteasca de CouchSurfing.

 A auzit de la Sandra (banuim, Bold) ca Pharrell Williams a vorbit foarte frumos despre autenticitate. Si se bucura ca au castigat fostii colegi de la McCann. Se mai bucura si ca nu mai sunt singurii. 


Festivalurile - ocazii de invatare

Anul asta nu am avut bilet pentru festival, dar stiu ca a fost bine cand am avut, mai ales ca eram "leu tanar" atunci.

Chiar e o ocazie rara sa ii auzi pe oameni ca Dan Wieden, John Hegarty sau Jeff Goodby vorbind, sa vezi ca iubesc publicitatea ca in prima zi. Iti dai seama cate briefuri au vazut oamenii aia? Cate pitch-uri, cate mailuri de multumire, cate concedieri, cate orice-uri?

La oamenii astia remarcabili mai adaugi si vorbitori ca Bill Clinton sau Allain de Boton (asta se intampla in 2012) care au influentat si influenteaza planeta in moduri nemasurabile si iti dai seama ca oricine lucreaza intr-un loc care are legatura cu comunicarea sau tehnologia are ce invata din conferintele si atelierele festivalului.

 

Perceptia asupra Cannes Lions: inainte vs. dupa ce mergi acolo

Nu stiam mare lucru despre festival inainte sa particip la el. Credeam ca e doar despre a premia niste campanii si gata.

Acum chestia cu premiile mi se pare usor secundara - o validare a colegilor de breasla de care ai sau nu nevoie, pe cand intalnirile si discutiile de acolo mi se par importante si transformatoare.

 

Motive si asteptari

M-am dus ca sa cunosc oameni care vad publicitatea cam cum o vad si eu, pentru ca mai apoi, eventual, sa lucram impreuna. M-am dus ca sa nu le mai scriu mail-uri, ca una e sa primesti un mesaj cu un link, alta e sa vorbesti fata in fata.

M-am dus fara asteptari, ca sa nu fiu dezamagit. Cum era aia? Hope for the best, but expect the worst. Deci n-am fost dezamagit.

Mi-ar fi parut rau daca NU as fi mers, ca mi-as fi tot imaginat cum ar fi fost - insuportabil sa te gandesti ca ai ratat o ocazie cu care nu te mai intalnesti.

 

Teme, dezbateri, prezentari

Mi-a placut ce mi-a povestit Sandra ca a povestit sotul Helenei Lasichanh, un tip, Pharell Williams: cica oamenii nu mai pun botul la bullshit. Cica simt daca nu esti autentic/ pe bune. Si, din cate am inteles, asta a fost si tema festivalului, cumva - autenticitatea.

 

Ce te-a surprins?

Faptul ca practic toata lumea pe care o cunosteam s-a oferit sa ma ajute intr-un fel sau altul: cu o conexiune, cu un loc unde sa dorm ca sa nu mai stau pe CouchSurfing (sunt somer, daca nu v-ati dat seama pana acum).

Chiar nu ma asteptam ca TOATA lumea sa fie atat de saritoare si grijulie.

Si m-a mai surprins faptul ca nu a castigat "Little money, big fun". Si nu pentru ca am lucrat si eu pe campanie, ci pentru ca chiar mi s-a parut o campanie reusita oricum ai privi-o.

Sandrejda, Nir, lumea reala a validat campania, astia din juriu au fost fraieri, nu va necajiti.

 

Prestatia Romaniei la Cannes Lions 2015

Ma bucur din mai multe motive.

1) Ca a castigat #seatbeltb00bing, demonstrand ca poate ne stresam noi prea mult aici in Romania.

2) Ca au castigat binemeritat colegii mei din McCann (fostii, de fapt, tot timpul uit) Rux si Daniel + Creative effectiveness Ghita. 

3) Si, poate cel mai important, ma bucur ca nu a mai castigat doar McCann si ca intram in sfarsit intr-o etapa matura, cu concurenta frumoasa si constructiva.

 

"Fun" la Cannes?

Am cazut cu bicicleta. Cred ca eram amuzant daca apaream pe YouTube :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related