[Cannes Lions #62] Dani Macarie: Doi dintre cei mai buni oameni de marketing pe care ii cunosc merg in fiecare an la Cannes si asta se vede

[Cannes Lions #62] Dani Macarie: Doi dintre cei mai buni oameni de marketing pe care ii cunosc merg in fiecare an la Cannes si asta se vede

"Festivalul a evoluat enorm. Publicitatea, mai putin", spune Dani Macarie (Ogilvy Romania) care are o relatie de love-hate cu Cannes-ul publicitar: cateodata n-ar mai pleca, alteori nici ca s-ar mai intoarce. De data asta, cum o fi ramas? Pare-ni-se ca spre bine, desi il supara un trend. Brandurile si agentiile lor prea aleg panta lacrimogena pentru a aduce oamenii la raft, in loc sa-i seduca prin entertainment, spune Dani. Bine, asta nu-i ceva specific pentru Cannes si nici macar pentru 2015, dar cu ocazia asta, trendul a fost reiterat.


Festivalurile - ocazii de invatare

Cred ca sunt mai multe feluri de cunoastere si respectiv de invatare. E unul explicit, in care cineva iti comunica informatia, si unul tacit, care tine de practica - trebuie sa faci ca sa inveti.

Meseria noastra sta mai degraba pe al doilea tip de cunoastere si, de aceea, la Cannes (si nu numai) e mult mai importanta experienta decat informatia. 

Si nu stiu cui i se adreseaza exact, dar cred ca ar trebui sa fie mai multi clienti acolo. Nu mai multi decat noi, astia din agentie, dar sigur mai multi decat sunt acum. Doi dintre cei mai buni oameni de marketing pe care ii cunosc merg in fiecare an la Cannes si asta se vede.


Perceptia asupra Cannes Lions: inainte vs. dupa ce mergi acolo

Eu merg la Cannes din 2007. Dupa ce m-am intors de acolo, mi-am promis ca n-o sa mai fie an in care sa lipsesc. Cand a castigat Chipotle Grand Prix-ul de Film, am jurat ca nu mai calc in viata mea pe Croisetta.

Nu reusesc sa ma tin de promisiuni cand vine vorba de Cannes. Avem o relatie de love and hate care (cred ca) va continua si in urmatorii ani. 


Cannes Lions 2015: motive de a participa. Asteptari
 

Motivele tin de network(ing), de job si de faptul ca nu mai fusesem din 2012. M-am asteptat sa fie Cannes cu tot ce inseamna el - zile pierdute la Palais si nopti pierdute la Martinez. Si asa a fost.


Teme, dezbateri, prezentari
 

Au fost doua seminarii la care n-am ajuns, dar despre care oamenii spun ca mi-ar fi placut si tind sa-i cred pe cuvant - cel tinut de Amir Kassaei si cel tinut de Monica Lewinsky. In rest, s-a vorbit mult despre data si technology, a third era of digitalization si inca niste lucruri pe care le stiam deja. 


Cel mai puternic trend despre comunicare cu care ai ramas

Trendul e acelasi de cativa ani de zile si nu mai trece naibii odata.

Credeam ca Van Damme si al sau Epic Split au marcat inceputul sfarsitului acestei prostii care a mutat CSR-ul si principiile lui din birourile corporatiilor in casele si asa aglomerate ale brandurilor. Dar nu. E si mai rau. 

Eu cred ca a devenit firesc si necesar pentru companii/trusturi/firme/etc sa "take a social stand" si sa "fight for the greater good". Asa si trebuie.

Dar lasati, frate, brandul in pace. Brandul trebuie sa te atraga, sa te seduca, sa te faca sa-l tii minte, sa vorbesti despre el, brandul trebuie sa fie in primul rand entertaining. Nu sa te duca in lacrimi la raft. 

Trendul asta e vinovat (printre altele) de faptul ca Guinness a ajuns de la legendarul "Good things come to those who wait" la nimicul "Made of More" si de la incredibilul "Evolution" la siropuri penibile ca "Empty Chair".

Dar ma enervez iar si asta e oricum o discutie mult prea lunga pentru acest moment.

 

Ce te-a surprins? 

Surprins e mult spus. Dar e amuzant felul in care ce se intampla la Cannes a devenit un fel de metapublicitate fara prea mare legatura cu painea noastra cea de toate zilele. 

 

Prestatia Romaniei la Cannes Lions 2015

Romania e foarte ok la Cannes. Ma bucur pentru tara si premiile ei, ma bucur si mai mult pentru castigatorii cu care sunt si prieten (macar pe Instagram). Felicitari.

 

Partea de fun a festivalului

De mult nu mai vorbesc de partea fun a festivalului. Dar a fost frumos - la "La brouette de grand mere, mancarea e in continuare excelenta, berea e mai buna cand costa 10 euro si rasaritul e mai de neuitat in compania celor dragi.


N.R. Poza de la restaurantul sus-numit, cu numele "Macarie" in varianta sa franceza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related