Ieri a fost lansat Ghidul de Pitch elaborat de UAPR si al lui set de bune practici recomandate in colaborarea dintre clienti si agentii. Inregistram pe IQads si SMARK reactiile agentiilor si clientilor cu referire la precizarile Ghidului si asteptarile privind efectele acestuia pe viitor.
Crenguta Rosu (Managing Partner, DC Communication):
Sunteti agentie membra UAPR?
Nu suntem membri UAPR dar suntem printre fondatorii CCRP (asociatia agentiilor de PR). Avem deschiderea de a colabora cu orice asociatii care sustin principii si cauze ce servesc industriei.
Necesitatea Ghidului
Asociatiile profesionale sunt necesare pentru coagularea opiniilor, schimbul de idei, impartasirea de bune practici, monitorizarea profesiei, stabilirea unor standarde. Oricum s-ar numi ele sunt o parte esentiala a unei piete normale si functionale.
Experienta pe care o avem in domeniu, insa, arata ca timpul prea scurt si resursele putine– aduna greu companiile, valabil si pentru industrii mari.
De asemenea, apar probleme legate de faptul ca multi dintre reprezentantii asociatiilor sunt si implicati operational in activitatea companiilor lor si, pe langa timpul limitat, apar teme privind diplomatia- atingerea intereselor propriilor companii in caz de conflict, etc.
Despre Ghid in sine
Ghidul aduna bune practici din industrie si propune un reper orientativ. E un produs de informare necesar. Este o practica intalnita in mai toate pietele. Modul "recomandare" este impus de legislatie pentru a se evita interpretari nepotrivite.
Va ajuta piata de comunicare & relatia client-agentie in procesul de pitch?
Daca principiile sunt internalizate de toti actorii din piata si se aplica, se vor clarifica procesele si se va echilibra relatia de parteneriat intre companii si agentii.
De asemenea, poate servi in multe situatii:
- Sunt companii care nu au mai lucrat niciodata cu o agentie si nu stiu cum sa abordeze un proces de selectie;
- Sunt companii care isi doresc sa imbunatateasca procesul pentru toate partile- si au astfel ocazia sa vada punctul de vedere al agentiilor;
- Sunt companii care au deja reguli precise si pot verifica in ce masura acestea sunt in acord cu ceea ce isi doresc partenerii din agentii.
Exista si varianta pesimista in care ghidul e privit ca un "pergament decorativ"- adica varianta worst case inseamna ca a fost facut dar nu se va schimba nimic. Chiar si asa, este un pas inainte - pentru ca avem definit clar un punct de vedere.