[Publicitatea pe blog] Raluca Mihalachioiu: Un articol care respecta stilul personal al bloggerului va fi intotdeauna mult mai citit si mult mai bine primit

[Publicitatea pe blog] Raluca Mihalachioiu: Un articol care respecta stilul personal al bloggerului va fi intotdeauna mult mai citit si mult mai bine primit

Raluca Mihalachioiu (Fondator, The Public Advisors) spune ca momentul care genereaza discutii mai aprinse in colaborarea cu blogerii este trecerea publicitatii in sfera de story telling. Dar aceste discutii sunt necesare, pentru ca e important ca mesajul publicitar sa fie trecut prin filtrul personal al posesorului de blog.


Selectia bloggerilor

Parerea mea este ca traficul si continutul sunt strans legate. Un blog cu un content de calitate va avea si audienta pe masura. In plus, indicatorii de trafic trebuie pusi in context in functie de nisa pe care o abordezi.

De exemplu, nu poti compara in cifre absolute traficul unui blogger generalist cu traficul unui blogger de business, sau pe cel al unui blogger de fashion cu cel al unui blogger de IT.

Sunt situatii in care rezultatele campaniei sunt mai bune colaborand cu un blogger mai mic, dar mai targetat. Totul depinde de tipul clientului pentru care facem campania, de targetul pe care acesta il vizeaza si de obiectivele stabilite.

Selectia bloggerilor se face in conformitate cu segmentul de activitate al clientului si sunt luate in vedere aspecte precum: vizibilitatea blogului, relevanta tematicii blogului in legatura cu activitatea clientului si, nu in ultimul rand, istoricul blogului in ceea ce priveste pozitia fata de tema propusa de noi.

Continutul este foarte important, acesta reusind sa transmita intr-o maniera personalizata mesajul clientului catre audienta vizata. Cu alte cuvinte, blogul functioneaza ca un transportator al mesajului, folosind drept combustibil continutul original.

 

Colaborarea

Cred foarte mult in colaborarea dintre agentii si bloggeri si in eforturile de ambele parti de a face lucrurile sa mearga. Un moment care genereaza discutii mai aprinse de ambele parti este trecerea unui subiect de natura publicitara in sfera de storytelling.

Daca agentia reuseste sa exprime si sa explice clar cerintele si nevoile clientului, continutul generat de blog poate imbina eficient elementele promo, orientate catre client, cu elementele de continut original, care satisfac politica bloggerului, in ceea ce priveste generarea de informatii exprimate original, in stilul propriu si personal.

Un articol care respecta stilul personal al bloggerului va fi intotdeauna mult mai citit si mult mai bine primit de catre audienta pe care noi ne propunem sa o "seducem" prin campania noastra.

Pentru ca discutam despre un mediu extrem de creativ si despre niste parteneri care duc de multe ori un stil de viata boem, te mai intalnesti si cu situatii in care cuvinte precum "contract", "anexa", "drepturi de autor" sunt din cu totul alt film.

E drept ca, in ultima vreme, sunt din ce in ce mai putine si putem constata o profesionalizare a intregului domeniu.

 

Avantaje si riscuri

Avantajele promovarii cu ajutorul blogurilor sunt legate in principal de zona de incredere. De cele mai multe ori, cei care citesc un blog o fac din respect si admiratie pentru persoana care scrie.

Acesta e un adevarat model in viata pentru ei, ceea ce conduce catre un nivel de incredere foarte mare in recomandarile respectivului blogger.

In plus, este vorba si despre eficienta cu care mesajele ajung catre audienta vizata. Cu cat bloggerul este mai urmarit in cadrul unei comunitati cu atat mai mult cresc sansele de a genera un subiect de conversatie pe marginea subiectului propus de agentie.

Cred foarte mult intr-o comunicare onesta intre agentii si bloggeri ceea ce ma face sa nu identific vreun risc in a face campanii in blogosfera.

 

Ati retras vreodata reclama de pe un blog, in urma unui post nepotrivit?

Nu ne-am confruntat niciodata cu astfel de probleme. Avem o procedura care este menita sa ocoleasca tocmai aceasta situatie.

Discutiile premergatoare unei campanii sunt punctate astfel incat noi, agentia, stim exact care sunt cerintele, atat ale bloggerului, cat si clientului, si ne asiguram ca rezultatul (articolul) puncteaza eficient aceste aspect si armonizeaza cele doua parti.

Exista, asadar, un proces de consultare cu toate partile implicate premergator publicarii. Acest sistem limiteaza riscul de a fi nevoiti sa retragem articole sau de a publica modificari.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related