[Publicitatea pe blog] Ana-Maria Diceanu (GMP PR): Cautam un echilibru intre trafic si continut

[Publicitatea pe blog] Ana-Maria Diceanu (GMP PR): Cautam un echilibru intre trafic si continut

Nu lucram cu bloggerii pentru ca este trendy, explica de la inceput Ana-Maria Diceanu (Senior Partner & Head of Crisis Department, GMP PR). Asa ca selectia si evaluarea lor se face in functie de multi indicatori seriosi, descrisi in textul de mai jos.


Selectia bloggerilor

Cel mai adesea, cautam un echilibru intre trafic si continut. In functie de specificul fiecarei campanii colaboram cu influencerii care raspund cel mai bine nevoii de comunicare a clientului nostru. Asadar, un prim criteriu ar fi relevanta bloggerilor in contextul campaniei.

Traficul e important, dar calitatea continutului si modul in care bloggerul abordeaza anumite teme sunt definitorii in decizia finala de colaborare.

De asemenea, este foarte important sa lucram pe baza unor KPIs; prin urmare, un alt criteriu in alegerea colaboratorilor nostri este obisnuinta lor de a lucra astfel.

Nu lucram cu bloggerii pentru ca este trendy, ei sunt un canal de comunicare si trebuie sa evaluam impactul pe care il are contributia lor in desfasurarea campaniei: gradul de trust, gradul de engagement, puterea de conversie etc.

Evaluarea unei campanii pe bloguri se realizeaza din multe perspective. De exemplu, noi ne uitam si la index-ul de influenta, pentru ca bloggerii nu sunt canale de comunicare oarecare, ci sunt exemplificarea concreta a puterii comunicarii peer-to-peer.

Indicatorii pe care ii urmarim atunci cand incepem o colaborare sunt reach-ul bloggerului respectiv in social media si nivelul de engagement

 

Colaborarea

Din punctul meu de vedere, blogosfera este foarta generoasa in ceea ce priveste continutul, iar in ultimii ani s-a observant si o nisare clara a unor domenii. Ar mai fi de imbunatatit ce se intampla post-campanie. Multi bloggeri nu sunt obisnuiti sa evalueze si sa ofere date de impact din proprie initiativa.

Alteori, pe durata unei campanii punctuale, se mai intampla ca unii bloggeri sa colaboreze si cu brandul concurent, iar acest lucru creeaza confuzie in primul rand cititorilor sai, dar si companiilor cu care colaboreaza. 

 

Avantaje si riscuri

Cred ca este corect sa vorbim despre despre eficienta, nu despre avantaje si dezavantaje. Trebuie sa avem in vedere conversia pe care o evaluam in functie de obiectivele stabilite. De expemplu, daca este o campanie de awareness, atunci poate bannerele sunt mai eficiente in atingerea acelor KPIs stabiliti la inceput.

Se poate, de asemnea, ca mesajul sa fie respins si sa nu genereze conversii, in cazul in care comunitatea bloggerului nu este bine inchegata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Companii

Branduri

Campanii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related