[Bloggerii si publicitatea] Toma Nicolau raspunde pentru Radio Erevan

[Bloggerii si publicitatea] Toma Nicolau raspunde pentru Radio Erevan
Foto: George Florin Stoica

"Se poate trai din blog?" este o intrebare de Radio Erevan pentru Toma Nicolau: "Poti trai din publicitatea pe blog, numai ca nu trai, ci  a supravietui, si nu din publicitatea pe blog, ci dintr-un job stabil".

Toma a facut 15 ani sport de performanta. Fotbal. Cu blogul a inceput in 2009, pe Wordpress.

"Aveam multe povesti de spus din anii de sport, aveam (ca tot romanul) o parere neavizata despre orice, aveam ceva timp liber pentru ca eram student, asa ca am zis sa-ncerc. Mi-am dat seama imediat ca-mi place sa scriu, apoi am realizat ca si cuvintele ma plac pe mine. Mi-am gasit noi pasiuni pe drum si blogul m-a ajutat sa le trec printr-o oglinda foarte sincera.

Acum, la 6 ani de la primul articol, pot scrie negru pe alb ca a fost una dintre cele mai inspirate decizii pe care le puteam lua la momentul respectiv. O sa-mi placa sa scriu toata viata".

Alaturi de Alex Filip a infiintat agentia Eventur, care a creat #EnjoyBucharest, #priNeamt, Bloggers Lan Party si care coordoneaza multe alte proiecte de blogging (#echipabloggerilor, #atradoftana, #tenDubai, #tfb11).

Toma povesteste pentru IQads ce il enerveaza in online-ul autohton, care e cel mai bun lucru din blogosfera si in ce conditii accepta publicitate pe blog.

 

Publicitatea pe blog. Controverse

Cu cititorii mei nu se intampla sa am polemici, sunt oameni destepti si imi place sa cred ca au incredere in mine, e o responsabilitate si un privilegiu in acelasi timp.

Cat despre ceilalti bloggeri, nu le-as spune neaparat polemici pentru ca polemicile sunt in contradictoriu si fiecare dintre noi are viata lui de trait, deci implicit lucruri mai bune de facut decat sa se certe pe internet.

E bine ca se dezbat teme, singura diferenta dintre acest subiect si altele (din domenii diferite) e ca aici sunt sanse mai mari ca disputele sa fie publice, iar asta lasa impresia unei rafuieli. La finalul zilei, toata lumea merge inainte, social media e prea misto ca sa ne suparam pe ea.

 

Reguli

Aici o s-o mentionez pe cea mai importanta: cititorii mei trebuie sa aiba de castigat. E timpul lor la mijloc si eu nu vreau sa le dau junk sub nicio forma.

 

Cum se marcheaza publicitatea pe blog

Facultativ, doar daca agentia imi cere asta. Cred ca, daca esti nevoit sa semnalizezi publicitatea pe blog, inseamna ca ai constiinta incarcata sau girezi ceva in care nu crezi. Trec fiecare campanie in care comunic prin scara mea de valori, iar asta e garantie suficienta de credibilitate.

Am primit educatie buna, si cum parintii si prietenii mei citesc tot ce scriu, n-ar fi o idee buna sa calc stramb.

 

Colaborarea cu agentiile

Agentiile sunt open-minded, cred ca de multe ori cererile absurde vin direct de la clientii lor care fac exces de zel dintr-o nevoie exagerata de control.

De cand am pus pe roate agentiei Eventur alaturi de Alex Filip, mi-am dat seama ca o cerere absurda este, de cele mai multe ori, fie o idee insuficient de creativa, fie o problema de comunicare intre cele doua parti.

 

Venituri: Se poate trai din publicitatea pe blog?

Intrebarea asta e un pic Radio Erevan. Da, este adevarat, poti trai din publicitatea pe blog, numai ca nu trai, ci supravietui, si nu din publicitatea pe blog, ci dintr-un job stabil.

Blogul mi-a adus multe oportunitati, de la oameni pe care n-as fi avut ocazia sa-i intalnesc altfel, la calatorii, experiente unice si alte beneficii ceva mai utile decat banii in sine. E dezvoltare personala inainte de toate.

 

Enervari

Se consuma resurse foarte mari pe continut artificial. Milioane de impresii pe funny videos si meme-uri, dar cand apare cate o campanie sociala sau educationala dispare tot elanul.

Stiu ca asta e natura lucrurilor, asa ca I keep calm & carry on si ma rezum la a ma enerva doar pe terenul de fotbal.

 

Blogosfera din Romania: un lucru bun si unul mai putin bun

Cel mai bun lucru legat de blogurile integre e ca actioneaza ca presa libera. Cel mai putin bun lucru ar fi ca un esec contextual al blogosferei rasuna mult mai tare si mai adanc decat o victorie colectiva.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related