Societatea romaneasca in reclame nu e nici macho nici misogina ci mai degraba superficiala si nerealista, spune Daniela Crivat (Art Director, Wunderman).
IQads sarbatoreste 1 si 8 martie cu o dezbatere: cum se imparte industria publicitatii, in functie de sex. Cat de mare e lumea barbatilor in industria de media din Romania? Si cum isi gasesc femeile locul in ea?
Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame
Societatea romaneasca nu e macho. Reclamele, prin conceptele lor, asociaza deseori produse cu personaje care fac obiectul unei imagini personale puternice. Subliniaza conexiunea dintre asa zisele beneficii pe care le poti obtine prin consum, in raport cu rezultatele pe care le poti avea ca urmare a acestei decizii.
Societatea romaneasca in reclame nu e nici macho, nici misogina ci, mai degraba, superficiala si nerealista. Exceptie fac campaniile sociale inteligente ce au drept scop declarat informarea sau educarea unui anumit segment de consumatori.
Feminismul
Depinde ce ne propunem! Pe de o parte, prezenta feminina atrage atentia in doua sensuri. Fie rupe capul barbatilor (in special al celor cu educatie medie), fie atrage atentia reprezentantelor de acelasi sex avand la baza un puternic sentiment de invidie.
In Romania, se pot trasa cateva directii, as spune eu, de natura sa pondereze aceasta perceptie, plasand feminismul intr-o sfera de influenta mai putin apropiata de sexualitate, erotism.
Feminismul poate deveni un vehicul de comunicare in masura in care acesta devine un fenomen asociat mai degraba cu respectul. Cel de sine in prima faza, urmand ca mai apoi sa se rasfranga si asupra celor care graviteaza in jurul personajelor.
Lumea barbatilor in publicitate. Plafonul de sticla
Exista. Insa lumea, asa cum o descrie intrebarea, se imparte mai degraba intra reale talente si false valori. Sunt numeroase exemple prin care ne putem da seama ca femeile au reusit in industria aceasta. Unele dintre acestea de un real talent, altele mai putin talentate insa, cert, mai ambitioase. Plafonul de sticla nu a fost spart, el a ramas din fericire intact.
Impartirea brandurilor in functie de sex
Impartirea nu are nici o legatura cu sexul. E legata mai mult de marimea bugetului si de raportarea in spatiu timp a respectivului proiect. Nu e pentru cine se pregateste, e pentru cine se nimereste!
Romancele: primul gand
Femei frumoase.
Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti
Ca ar face bine sa-si cumpere casa acolo!
Cea mai reprezentativa romanca din reclame
Crina Semciuc.
Specificul romancelor din reclame
Joaca bine personajele/ Vand bine produsul.
Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate
Naivitatea (fac pe proastele), exagerarea la infinit a rolului de buna gospodina si mama extraordinara.
O reclama cu/despre/pentru femei care te-a impresionat
Femei din literatura
Seherezada pentru ca a gasit cel mai fascinant mod de a trezi si a pastra interesul unui barbat.
Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania
Sandra Brown :))))))))
Sarbatoresti 8 Martie?
Da.