[Romanismul si publicitatea] Ludwig Petre si o iubire cu limite

[Romanismul si publicitatea] Ludwig Petre si o iubire cu limite

Ludwig Petre (Managing Director, Tuio) spune ca mandriile nationale sunt de mai multe feluri: arogante, de prost-gust, frumoase sau discrete. El cunoaste in mod direct cel putin doua, avand in vedere ca mama ii este nemtoaica. Cum sunt romanii? Pai, dupa ce au trecut de defularea anilor '90, cand tot ce era din afara era mai bun, s-au intors, acum, catre traditional.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Mandria nationala nu este o chestie romaneasca. Am vazut rabufniri de mandrie mult mai mari ca la ai nostri in State, spre exemplu. Manifestate diferit, ce-i drept. Mandrii arogante, de prost gust, dar si mandrii frumoase, care iti inspirau sentimentul de "Vreau sa fac, sau sa fiu si eu asa."

Mai exista si perspectiva cealalta, a celor care isi afiseaza foarte discret dragostea fata de tara, cum sunt nemtii. Mama mea e nemtoaica, si stiu ca subiectul mandriei nationale poate deveni foarte usor un subiect tabu.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Primul brand care imi vine in minte acum este Dedeman. Prin asocierea cu Simona Halep, vorbeste indirect despre reusitele noastre, ca popor, despre performantele care ne fac mandri ca suntem romani. Sportul in sine e oricum de ceva vreme un simbol de mandrie nationala pentru noi.

Branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Brandurile din zona de Food, mai mult ca sigur. Produsele traditionale au castigat un loc in inima consumatorilor, mai ales acum, in ultimii ani, de cand a izbucnit revolutia asta a produselor bio si/sau autentice. Peste tot se striga "traditional".

Romanii, chiar daca nu erau cei mai mari iubitori de traditional - dupa anii '90 au dat navala, din contra, asupra oricarui produs care avea nume non-romanesc (elementul de noutate, perceptia produse din afara tarii = produse mai bune) - au invatat in ultimul timp sa ceara traditional, pentru ca, aparent… e mai bun.

Si cred ca inca mai este loc de branduri noi in zona aceasta.

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Brandurile sunt tot mai mult predispuse sa se foloseasca in comunicare de mandria nationala si de insight-uri romanesti, in general. Cred ca cel mai important este sa ramai relevant in comunicarea cu publicul tau. Mandria nationala isi are rostul numai in momentul in care produsul tau are radacini bine infipte in tot ceea ce inseamna traditia si cultura nationala.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala

O vulnerabilitate este atunci cand ajungi la oamenii care nu iti impartasesc sentimentul asta de mandrie, si care, s-ar putea sa reactioneze negativ la o abordare de genul acesta.

Daca reusesti totusi sa faci legatura dintre brand si sentimentul de mandrie nationala sa fie coerenta si adevarata, fara "adaosuri comerciale", atunci s-ar putea sa ai noroc, si sa transformi vulnerabilitatea asta intr-un punct forte.

Odata ce ai convins consumatorul ca brandul tau merita sa fie un reprezentant al tarii, al natiei din care face parte, si mai departe, un reprezentant al sau, ca individ, vei ramane asa in perceptia lui pentru mult timp.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Este actuala. Cum ziceam si inainte, am fost obisnuiti sa preluam anumite tendinte de comunicare venite din afara, insa in ultima perioada ne-am intors armele spre tot ceea ce inseamna international si trenduri impuse, si am virat spre gasirea unei identitati proprii, folosindu-ne de istoria, geografia, cultura tarii, trasaturile de caracter ale romanilor.

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Nu sunt foarte multe exemple, probabil Senzatii tari. Romanesti.

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Ma gandesc la Ghita Ciobanul. Dar aici vorbim doar de o anumita parte din Romania.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

In principiu toate brandurile germane, care se folosesc de calitatea nemteasca, atentia la detalii, lucrul bine facut, o stereotipie preluata de atatea alte branduri din lume. Audi - "Progres prin tehnologie" (Vorsprung durch Technik), spre exemplu, sumarizeaza tot ceea ce reprezinta Germania in perceptia globala.

Cat de mandru te simti ca esti roman? :)

La fel de mandru ca orice alt om in tara lui. Iubire cu limite :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related