[La shopping cu publicitarii] Sabin Staicu (Three): Daca e sa ma influenteze ceva, tin cont de campanii – imi place sa cumpar produse care stiu sa vorbeasca

[La shopping cu publicitarii] Sabin Staicu (Three): Daca e sa ma influenteze ceva, tin cont de campanii – imi place sa cumpar produse care stiu sa vorbeasca

Cumparaturile. O indeletnicire pe cat de relaxanta, pe atat de distrusa in perioada lui Undrea [sau Ningau]. Cand toti il intelegem pe Sisif, caci pare ca urcam neincetat pe un munte interminabil de cadouri, cadoute, cadouase ce ne sunt azvarlite la gramada in spectrul vizual. Oricat de publicitar ai fi, nici macar tu nu ai scapare. De aici, o dilema: oare cum sunt publicitarii la cumparaturi? 

Vrand-nevrand, piticii industriei isi mai fac loc pe creierul de shopper: sunt clienti simpatici, clienti dificili, clienti aerieni, exista campanii bune, facute de tine, la fel si campanii proaste, facute de altii. Ori invers. Si abia apoi vine produsul. Sau nu? 

De aici inainte, servim cate-o pereche de publicitari consumatori pe zi, cu tot cu povesti de la raft.

Daca patrunzi in publicitate, vezi cum se fac lucrurile si esti expus la diversele stratageme de comunicare ale brandurilor. Dupa care o sa privesti lumea cu alti ochi. Niste ochi de cunoscator. S-ar putea sa devii si hater, ca tu ai fi facut mai bine lucrul ala. Sabin Staicu (Copywriter, Three) nu e asa deloc. El apreciaza brandurile care si-au gasit glasul si ii place sa le cumpere produsele.

I se mai intampla ceva usor suprarealist de cand s-a bagat in publicitate - mai aude din cand in cand la televizor cum un prieten bun incearca sa-i vanda un ulei si bun si ieftin (Daniel Dobrin, cel care da voce spoturilor Mega Image).


Sabin spune:

Nu m-a interesat niciodata cine este acolo, in spatele unui produs, si cred ca as fi un idiot sa dau la o parte miliarde de ani de evolutie in care o gramajoara de atomi a stiut sa se aseze frumos, in forma de limba, in timp ce alte astfel de gramajoare au facut doua maini care sa poata sa deschida ambalajul unor particule de-astea care s-au aliniat perfect, intr-o ciocolata excelenta cu lapte, doar pentru ca nu mi-a placut mie cum m-a salutat nu stiu cine de la client care a ajuns acolo cine stie cum.

Daca este sa ma influenteze ceva, da, tin cont de campanii – imi place sa cumpar produse care stiu sa vorbeasca. Imi plac mult brandurile si nu vreau sa ma ascund dupa un "pe mine nu au cum sa ma fraiereasca astia ca stiu si eu cum sta treaba".

In schimb, ce a adus nou in viata mea acest mediu in care am intrat cand m-am angajat, sunt niste sutimi de secunda suprarealiste pe care le traiesc din cand in cand.

Ma duc si eu pe acasa, pe la Buzau, si stau de vorba cu maica-mea in bucatarie, iar la un moment dat, brusc, din sufragerie incepe sa se auda unul din cei mai buni prieteni ai mei care incearca sa ma convinga ca are ulei ieftin. E Dobrin care da si voce pentru spoturile Mega Image, dar pentru o mica bucatica de secunda am senzatia unei povesti foarte ciudate care mi se deruleaza pe repede inainte in cap.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related