[Tinerii din agentii - GMP Advertising] "Dragi clienti, puneti voi puncte-puncte, da?" i-a scapat lui Seba Romano intr-o intalnire

[Tinerii din agentii - GMP Advertising] "Dragi clienti, puneti voi puncte-puncte, da?" i-a scapat lui Seba Romano intr-o intalnire

Doamne doamne, tocmai la ultimul tanar de agentie sa ma ia emotiile in halul asta; cautam "sebastian romano" si gaseam numai argentinieni. Dar am descoperit problema: domnul de 26 de ani isi zice Seba. Evrika. Seba Romano, pai asa mai venim de acasa, spun si Google si Facebook, Twitter, Linkedin si YouTube, Pinterest, SoundCloud si ceilalti consultanti ai mei.

Seba e un Copy care se joaca. Si se joaca demult, de pe vremea Volfied. Tata ma scotea din minti cand ajungea la nivelele 13-14-15, mult mai sus decat mine. El era fericit, eu plangacioasa. Ce gamer ar fi fost daca ar fi avut cu ce in tinerete. Acum cateva luni m-a pus sa ii instalez varianta pentru Windows 7. Merge, cu niste smecherii. Asta ca sa stiti ca Volfied n-a murit.

Seba mai e un Copy care a facut Scoala ADC; a prestat la TBWA, Cohn&Jansen JWT si, acum, isi indeplineste sarcinile constiincios la GMP. Un portofoliu nu foarte actualizat (pana in ianuarie) se gaseste aici. In rest, cititi-l pe el, e fun. Mai ales Micul Ghid al Copywriterului Imaginar de la prejudecati.

Si de titlu nu va ambalati prea tare, ca nu e citat direct.


Pe partea cu salbaticia

INAINTE DE PUBLICITATE

In 2007 am inceput Facultatea de Sociologie si Scoala ADC. Prima mi-a luat 3 ani, a doua mult mai putin. Ma gandeam ca "human studies" este ce trebuie pentru publicitate, iar ADC un mod de a vedea daca tata este de acord ca eu sa fac publicitate.

Si atunci am stiut: advertising is the way
Cochetam cu ideea de a lucra in publicitate de prin clasa a X-a. Citisem Hey, Whipple, Squeeze This si totul parea extraordinar. In plus, varul meu, care lucra deja in publicitate, imi tot povestea de prin agentie, imi daduse chiar si un test ca cel care se dadea in McCann juniorilor. Era tot ce voiam sa fac. Mai erau "Marca Inregistrata" si "Apropo TV" la care ma uitam, eram uns cu toate alifiile.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Erau foarte multe. Dar nu neaparat campanii, mici cioace, headline-uri, pac, poc.

Halo 3 Belive cred ca este campania care m-a convins. Imi ziceam ca o sa fac si eu ceva asa frumos cu vreun Dero… de 2x mai bun decat competitia. Era un fel de aroganta hormonala de 16 ani.

Pre-judecati
Ca vii dimineata devreme la 12:00, te asezi la birou doar cat sa-ti lasi ghiozdanul si iesi pe balcon sa dai buna ziua pana pe la vreo 13:00. Dupa aia te pui cu picioarele pe birou si astepti ca art-ul sa-ti deseneze tot ce zici si dupa aia te duci acasa daca n-ai inspiratie.

Rezerve
Singura grija pe care o aveam nu era legata de publicitate, ci de ideea de a avea un job, 21 de zile de concediu, fara chiul in grup si fara orele usoare de sport.

La angajare
Am primit un mail care vorbea despre un internship de copy la TBWA. Era imediat dupa terminarea facultatii, cu vreo doua zile inainte de licenta si era prima incercare de a ma angaja. Primisem un test de la Alin Marghidanu, am trimis cu intarziere, dar m-am adresat numai cu "dumneavoastra" ca sa repar. Am fost chemat, am inceput internship-ul si am ramas vreo doi ani. 

IN TIMP CE PUBLICITATE

Prima campanie
Cred ca era o promotie de "150 RON la orice masina de spalat", pentru Beko. Am "adaptat" un spot, in mare parte cu Google Translate, ca ma gandeam ca stie mai bine ca mine, si am facut niste headline-uri cu rima; o minunatie.

Campania de care esti cel mai mandru
The next one! Mi se pare ca niciuna nu mi-a iesit exact asa cum imi venise in dimineata aia de marti. Daca ma gandesc bine sunt, de fapt, cateva misto. Imi vine in minte o activare pentru Mini care sa pozitioneze masina si pentru femei si pentru barbati.

Cea mai mare gafa de pana acum
Cred ca am scapat o vorba de genul "puneti voi puncte-puncte" intr-unul dintre meeting-urile cu clientul.

O deziluzie
"Advertising is what happens on TV when people go to the bathroom" spunea cineva haios. (N.R. Eric Silver)

Mentori/ invatatori
Cel mai mult cred ca am invatat de la client. Diferiti oameni, cu diferite viziuni si feedback-uri. In rest, am luat tot ce am putut de la ceilalti. Punch line-uri, campanii celebre si moduri de a servi la ping-pong.

Cel mai important lucru invatat
Am invatat ca exista si urmatoarea idee, waiting to happen. Sa nu ma asez la casa unei idei.

Daca n-ai lucra in comunicare?                                                  
As fi milionar. Am idei pentru orice afacere, la cheie. RO12INGB777777777

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related