Ilinca Vasilescu are licenta nu numai de management economic, ci si de psihopedagogie si manifesta un instinct de profesoara din cate povesteste. Dadea lectii de vioara in timpul facultatii si a mai predat la liceul A.D. Xenopol 3 luni.
Tarziu mi-am dat eu seama ca profesorii suplinitori din generala si liceu, care pareau mari si adulti, aveau vreo 20 de ani, erau probabil derutati de viata reala si incercau sa-si gaseasca si ei locul. Aproape ca mi-e mila de cum ii primeam noi, elevii. Ca la Gradina Zoologica, doar ca fara gratii. Uneori; alteori ii ignoram. Dar sigur eram niste copii rai.
Totusi, Ilinca pare genul de profesoara dupa care tanjesc baietii si ar fi primita cu bratele deschise de orice liceean. Figurile mai putin entuziaste la intrarea ei in clasa cel mai sigur ar apartine fetelor.
Despre ea va mai spun ca danseaza pe strazi, si-a dat licentele anul asta, dupa care a baut un pahar de vin la Cafe Verona, e Account Manager la FRIENDS/ TBWA, a facut un internship la Ogilvy & Mather, era pe PR, acum e pe CS, are pisica, asculta Implant pentru Refuz si e un om care traieste in prezent.
INAINTE DE PUBLICITATE
Incercam sa fac ceva cu timpul liber pe care il aveam, pe langa facultate. Intr-un timp, incepusem sa predau lectii de vioara unor copii care veneau la scoala de langa casa mea, dar nu a durat mult timp pana cand am schimbat cu 180 de grade registrul si am incercat zona promoter/ hostessa/brand ambassador.
In anul trei de facultate deja nu mai aveam timp, trebuia sa imi dau licenta la management + licenta de psihopedagogie, asa ca am predat cateva luni la Colegiul economic A.D. Xenopol din Bucuresti. A fost distractiv.
Studii
Tocmai absolvisem facultatea de management economic si ma gandeam ce sa fac in continuare: sa plec din tara? dar nu pot sa plec din tara si sa dau la master acolo unde ma voi stabili? sa dau totusi la master aici sau sa ma angajez? pot oare sa le fac pe amandoua?
Un milion de intrebari la care timpul a raspuns.
Si atunci am stiut: advertising is the way
La baza formarii mele sta o scoala de muzica si arte plastice, realizata in paralel cu scoala generala. Un fel de 2 in 1 sau strutocamila. Iar despre advertising stiam foarte putine, cu toate ca multe cunostinte lucrau in acest domeniu. Inevitabil au urmat conversatii de genul "auzi, dar tu ce faci acolo, mai exact?"
Concluzia: DA, strutocamila! Creatie si Excel! Perfect. Acolo este locul meu.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
As minti daca as spune ca o campanie m-a determinat sa lucrez in aceasta industrie. Fals. Faptul ca imi placeau foarte multe campanii si imi atrageau atentia, asta este altceva.
Singurul moment in care m-am simtit cumva atrasa de industrie a fost perioada in care am inceput o analiza despre comportamentul consumatorului si am observat efectele pe care le are o campanie sau un produs asupra unui individ.
Pre-judecati
Nu aveam nicio parere despre work, stiam din auzite si am preferat sa testez acest lucru pe pielea mea, fara sa plec din start cu rezerve sau asteptari. Fiecare percepe lucrurile in stilul lui si in acelasi timp cu totii stim sa ne dam cu parerea.
Eu vad un vampir dintr-un film mut, voi?
La angajare
Am inceput cu un internship la Ogilvy & Mather timp de cateva luni, dupa care am decis sa schimb departamentul. La momentul respectiv, cand mi-a traznit ideea sa schimb PR-ul pentru CS, nu era niciun job disponibil acolo, asa ca am decis sa imi caut pe cont propriu.
Toata cautarea s-a terminat cu succes in 3 zile si cateva interviuri. In a 4-a zi eram deja in mansarda Friends incercand sa retin cate colege cu numele de Ioana am.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Lansarea unui produs local din industria materialelor de constructie.
Campania de care esti cea mai mandra
Zambesc atunci cand vad un simplu OOH la care am lucrat. E greu sa zic acum cu ce campanie ma mandresc. Asta ar insemna sa insir aici cateva randuri bune, pentru ca toate sunt speciale pentru mine.
Cea mai mare gafa de pana acum
Haha, da! Si in ziua de astazi mai aud de la colegi cum striga la mine "pretulului" in loc de "pretului". Intr-o zi minunata de vara, haos, panica si deadline foarte scurt, un moment de neatentie a fost de ajuns si am predat in productie o macheta cu buba in headline. Norocoasa de felul meu, am reusit sa repar rapid greseala si situatia a fost sub control :D
O deziluzie
La inceput, credeam cu naivitate ca acel client pentru care m-am dat peste cap imi va multumi la finalul campaniei. Nu a fost asa.
Cel mai important lucru invatat
Sustine ideile in care crezi si fii sigur pe tine. A, si sa nu uit, spell check-ul!!!
Mentori/ invatatori
Colegi, clienti, furnizori, paznici, oameni de tehnic, barmani etc. Cred cu tarie ca fiecare persoana este speciala si are ceva de oferit, cum de la fiecare persoana poti oricand invata lucruri noi.
Friends a fost si este in continuare pentru mine o a doua familie. Cu aceasta ocazie le si multumesc pentru ca sunt niste oameni misto de la care ai ce invata, oameni care, fie ca vrei sau nu, au un impact asupra ta si te formeaza atat ca om cat si profesional.
Daca nu ai lucra in comunicare?
Sunt un om al momentului si ma bucur de ceea ce am acum.
Sunt sigura ca pe viitor m-as bucura la fel de mult indiferent de ce as face, comunicare sau nu.