Madalina Barbarasa (PR Executive) a fost om de actiune inca din liceu. Prin bunavointa Google, am aflat ca prin 2012, la Colegiul National Al. I. Cuza din Focsani, Madalina si colegii ei au inaintat o petitie pentru un Bacalaureat echilibrat ministrului Educatiei. Adica, de vreme ce media de la Bac incepuse sa conteze la admiterea la facultate, elevilor li s-a parut nedrept ca cei de profil real sa sustina subiecte mai grele decat cei de la uman.
Nu stiu ce a fost mai departe cu petitia, dar iat-o pe Madalina ok si in ziua de azi. E PR si ii place. In situatia de a face cale intoarsa, ar merge spre designul vestimentar sau s-ar face ghid turistic. Specializat pe multe tari.
INAINTE DE COMUNICARE
Studii
In anii de liceu am fost un mic ghid turistic, imi petreceam vacantele cu oameni straini, in diferite colturi ale lumii. Prezentam balurile in fiecare an de liceu, iar dupa 4 ani de mate-info, mi-am dat seama ca nu e locul meu in sfera stiintelor exacte. Pasul urmator a fost sa aplic la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA, fiindca voiam sa scriu. Mi-am dorit sa fiu studenta bursiera, sa imi deschid propria agentie de PR & Events si sa fiu purtator de cuvant la Guvern. Ultimele doua dorinte sunt pe lista de "to do" :)
Si atunci am stiut: advertising PR is the way
De mica devoram afisele haioase, ii urmaream pe oamenii din PR, adoram reclamele cu copii, dar nu stiam care sunt pasii catre a face un om fericit cand priveste un filmulet de cateva minute la TV.
In primul an de facultate am spus ca nu mai e loc de stat, sa aplic la un internship. Am facut un calcul matematic (buna si matematica la ceva), am cautat agentii, am trimis CV-uri si m-am dus la interviuri. Am trecut de prima saptamana de internship si intr-o vineri mi s-a facut o propunere de angajare. Ma gandeam "woooow, o sa muncesc intr-o agentie si am doar 18 ani". Am acceptat si fiindca stiam ca voi fi platita si urma sa ma simt si eu "mare" ca am banii mei.
Campania care te-a adement catre comunicare
Campaniile cu copii, fiindca ma fascina cum, la 4-5 ani, isi pot intra perfect in rol si cum ratele din reclama de la Dalin "salvau" samponul din apa.
Pre-judecati
Am lucrat din primul an de facultate si mereu am considerat ca work-ul intr-o agentie este ca o iesire in oras cu prietenii, dar cu un laptop in fata si un plus de creativitate. Ce-i drept, ma speria notiunea de "cerintele clientului", nu reuseam sa le definesc pana cand nu am aflat ce inseamna exact si nu e atat de scary cum suna.
Rezerve
Aveam o dorinta arzatoare de a afla cum functioneaza industria in care mi-am ales sa lucrez si trebuia sa imi dau seama daca sunt facuta pentru asta. Aflasem ca lumea in care am intrat este o afacere in care se vinde inteligenta si creativitate.
Voiam sa stiu cum lucreaza oamenii de succes, ce se poate face in PR, care sunt nevoile pietei, ale angajatorului, ce asteptari poti avea ca incepator in domeniu. Incercam sa aflu terminologia specifica, inclusiv elemente de media buying, de online si nu aveam nici o rezerva fata de industrie.
La angajare
Cum am spus si mai devreme, primul contact cu lumea PR-ului a fost la 18 ani. M-am lovit de nevoia de cunoastere, de independenta si asta m-a impins sa trimit CV-uri fara sa ma intreb daca voi putea face fata programului incarcat. Am fost angajata dupa o saptamana de internship si acest lucru "mi-a dat aripi".
Am decis sa fac o schimbare in viata mea si am aplicat la o alta agentie cu care cresc si acum, PRoud PR & Events. Eram la Focsani, orasul meu natal, cand i-am trimis CV-ul Laurei Iacobescu (Owner, PRoud PR & Events). Am fost la interviu si dupa 30 de minute m-a sunat Laura sa imi spuna ca de maine incepem. Nu am intampinat dificultati si sper ca de acum sa fie la fel in ceea ce priveste gasirea unui job.
IN TIMP CE COMUNICARE
Prima campanie
Am creat pentru MINERALIUM Dead Sea campania "Do you speak BEAUTYish" prin intermediul careia am plecat in primul press trip din cariera, la Domeniul Greaca cu 20 de prietene din presa, cu clientul si cu colegele de la agentie.
Campania de care esti cea mai mandra
Campania de CSR "Constitutia zambetului" pe care am creat-o recent cu colegele mele de la PRoud PR, Laura Iacobescu si Valentina Onofriesei pentru clientul meu preferat, o clinica stomatologica de lux din Bucuresti.
Cea mai mare gafa de pana acum
Am facut multe gafe, ca orice incepator, dar cea mai mare a fost atunci cand am scris gresit in mail-uri numele clientului. Asta s-a intamplat de 5-6 ori. P.S. Si acum imi e rusine :)
O deziluzie
Am avut impresia ca toate ideile cool vor fi aprobate si puse in practica.
Cel mai important lucru invatat
Fara curaj, optimism si incredere in propria persoana nu poti patrunde in acest glob de cristal al PR-ului.
Mentori/ invatatori
Prietena si colega mea, Laura Iacobescu, de la care am invatat ca fara munca, devotament si pasiune nu poti face ceea ce iti doresti in viata.
Daca nu ai lucra in comunicare?
As fi designer vestimentar deoarece am talent la desen, sunt pasionata de materiale, culori, tendinte si tot ceea ce inseamna lumea modei si a frumosului. O alta varianta ar fi sa plec peste mari si tari, ca ghid turistic. Imi place sa calatoresc, sa cunosc oameni, sa vizitez. Mi-am planificat sa merg in minimum o tara pe an.