Gata, avem si sora din comunicare cu numarul 2 (pe cea dintai sora publicata o puteti citi aici). Valentina Onofriesei e PR Executive la PRoud PR si ne-a povestit cum, de cand a intrat pe usa unei agentii in internship, la Saatchi & Saatchi PR, a inceput un proces de cunoastere intre ea si industrie, responsabil, luat usor-usor, care apoi a luat turnura unei frumoase povesti de compatibilitate.
Si daca Valentina ar fi plecat dramatic dintr-o agentie oarecare, rasturnand hartii, trantind usi si plangand cu lacrimi de crocodil (din varii motive: dileme, nesigurante, probleme inchipuite), ca apoi sa se intoarca, incurajata si aplaudata de toata lumea, dobandind constiinta faptului ca n-avea de ce sa-i fie frica, chiar ca am avea material de-o comedie romantica.
Oricum, daca relatia cu comunicarea s-ar destrama, Valentina stie ce-ar face. Ori s-ar avanta catre ownership- ul unei berarii, ori s-ar pune pe treaba la ridicarea propriului restaurant. In care si-ar dori sa fie bucatar-sef.
INAINTE DE COMUNICARE
O prezenta discreta si armonioasa. O varsatoare vesela, simpla, visatoare, ironica si autoironica, foarte sensibila, o mare, mare iubitoare de oameni si un calator curios al vietii. Si acum sunt la fel :)
Studii
4 ani de zile m-au reprezentat formulele de matematica, fizica, chimie si informatica, dar simteam ca asta imi strica oarecum echilibrul. Voiam sa fac altceva. Si uite asa, prin clasa a 10-a am descoperit, din pura intamplare, Facultatea de Comunicare si Relatii Publice de la SNSPA. Era ceva diferit de ce auzisem pana atunci.
Si mi-am spus: GATA, asta vreau sa fac! Imi aduc aminte ca profesorul de informatica imi spunea "dar ce, iti trebuie facultate ca sa faci publicitate?". Si cu toate ca la inceput nu prea stiam cu ce se mananca domeniul asta, eram foarte sigura ca in comunicare si PR ma regasesc.
Si atunci am stiut: advertising PR is the way
Nu stiu daca a existat un moment cheie. Nu m-am indragostit de comunicare si PR pe loc, in momentul in care am intrat pe usa unei agentii, si nu a fost dragoste la prima vedere pentru ca nici nu am crezut vreodata ca exista asa ceva. Sunt sigura, totusi, ca a fost chimie, atractie. Si in atractie cred. Am inceput sa ne cunoastem, sa petrecem mult timp impreuna, iar acum pot sa spun ca traiesc o frumoasa poveste care se intensifica zi de zi. Poveste care a inceput acum 2 ani si sper sa dureze toata viata.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Nu a fost o campanie. Pur si simplu, soarta m-a adus aici. Stiam ca nu vreau sa stau in spatele unui birou si sa nu-mi vad capul de acte, hartii, dosare si formule. Industria comunicarii m-a invaluit din momentul in care am intrat pe usa si am pus piciorul intr-o agentie, dar, cum spuneam, nu a fost dragoste la prima vedere. Pur si simplu, in acel moment a fost atractie.
Pre-judecati
Aveam multe idei dar nu prea stiam sa le pun pe tava, nu eram as in ale scrisului (nici acum nu pot sa spun ca sunt) si uneori nici nu intelegeam ce vorbeau oamenii de langa mine. Pana sa ajung sa fac parte dintr-o agentie de PR nu stiam mare lucru despre domeniul asta.
Credeam ca oamenii de PR isi petrec toata ziua in intalniri, vorbesc unii peste altii, sunt mai mereu pe fuga, imbracati dupa ultimele tendinte si totul este asa, un laborator de fabricat si pus in practica idei. Eram sigura, totusi, ca industria asta imi va face cunostinta cu multi oameni noi, proiecte faine si evenimente la care cunosti tot felul de persoane.
Rezerve
Nu aveam rezerve. Poate doar putina teama de necunoscut. Dar imi doream atat de mult sa ma angajez in domeniu, incat nici necunoscutul nu ma mai speria. Eram sigura ca nu este ca in filme, dar pe-aproape.
La angajare
Povestea mea in aceasta industrie incepe la final de noiembrie 2012 cand am mers la un interviu pentru un internship in cadrul Saatchi PR. Entuziasmul si curiozitatea mi se puteau citi pe chip. Am fost acceptata, iar pe 3 decembrie 2012 paseam in biroul fetelor de la PR si dupa cateva luni petrecute acolo in internship m-au angajat si am primit si primul salariu. Apoi, dupa un an si ceva am decis sa ma indrept spre o alta agentie. Asa am ajuns la PRoud PR & Events, aici unde comunicam mandru si cu suflet pentru clientii nostri. Si de atunci imi traiesc povestea la PRoud PR. In fiecare zi :)
IN TIMP CE COMUNICARE
Prima campanie
Editia a doua a programului "Arta pentru viata" pentru Servier Pharma. O campanie cu suflet dezvoltata pentru a veni in sprijinul pacientilor din spitalele romanesti. (N.R. Despre prima editie, aici.)
Campania de care esti cea mai mandra
Sunt mandra de toate proiectele si evenimentele la care am lucrat. Sunt mandra de evenimentele de la Sun Plaza de anul aceasta si foarte mandra de campania "Constitutia Zambetului" care se desfasoara pana pe 15 decembrie 2014. Pe scurt, este o campanie de CSR demarata de Clinica Dr. Melnic in parteneriat cu Cristina Herea (RTV), un "proiect de lege" prin care fiecare copil are dreptul la un zambet frumos, la o dantura sanatoasa si la o igiena dentara corecta.
Cea mai mare gafa de pana acum
Intrebarea asta chiar mi-a dat batai de cap. Nu-mi amintesc sa fi facut vreo gafa. INCA :))
O deziluzie
Daca crezi ca toate ideile care tie ti se par wow vor fi si pe placul clientului, ei bine, asta e prima iluzie care se spulbera cand intri in industria asta. Inainte credeam ca toata lumea pune ideile pe masa si cand se gaseste ce cautam batem din palme si iese proiectul. Nu e chiar asa simplu.
Cel mai important lucru invatat
Nu trebuie sa fii vulnerabil.
Fa totul natural pentru ca asta se reflecta in munca ta.
Mentori/ invatatori
Am avut de invatat cate ceva de la fiecare persoana cu care am interactionat :)
Daca nu ai lucra in comunicare?
Probabil as avea propria mea berarie sau as fi un bucatar in propriul restaurant.