[Tinerii din agentii - 2activePR] Andreea Onofriesei: Thank You for Smoking si Comunicare

[Tinerii din agentii - 2activePR] Andreea Onofriesei: Thank You for Smoking si Comunicare

Avem 2 surori care s-au bagat in comunicare si activeaza in agentii diferite. Pe una o cunoastem acum, pe a doua maine. Andreea Onofriesei (Account Executive) a terminat anul asta FCRP la SNSPA. Si-a dat licenta, totul este in regula. S-a inscris si la masterat, pentru ca Bologna, si este la 2activePR neplictisindu-se de jobul ei. 

A fost impinsa spre comunicare de un filmulet numit Thank You for Smoking. Eu m-am chinuit in repetate randuri sa-l vad. Fara succes, asa ca o sa va zic de alt film [cu acelasi protagonist], dar pe care il stiu. E istet si asta, are barbati, femei, manipulari, joculete, tradari si twist-uri dramatice. Mi se aproba?

Ciudat e ca, daca n-ar fi om de comunicare, pe-acum si-ar incepe ultimul an de Politehnica. Trebuie sa fie un soi de defectiune in Univers ca asta sa fie posibil.

INAINTE DE COMUNICARE

O viata mai putin interesanta ca cea de acum. Stiu ca eram o tanara aspiranta la o cariera de vis, ca in filme.

Studii
Sa o luam cu inceputul. In liceu am ales mate-info, am zis ca am mai multe oportunitati daca termin un profil real. Soarta a facut sa ma indrept mai mult spre materiile umaniste, sa merg la olimpiade la limba si literatura romana si sa invat mate/ info pentru ca trebuie si se cere. Am dat apoi la SNSPA, la Comunicare, pentru ca suna bine :)

Si atunci am stiut: advertising is the way
Mi-am dat seama destul de devreme ca imi doresc fac ceva care sa inspire si care sa ramana in mintea oamenilor. Intr-un moment de curiozitate am vizionat filmul "Thank you for smoking" si m-a convins sa fac cunostinta cu industria comunicarii si sa ma inscriu intr-o asociatie studenteasca: PRIME Romania.

Campania care te-a ademenit catre comunicare
Intotdeauna am fost fascinata de campaniile de Craciun de la Coca Cola: camionul luminat, ninsoarea, muzica. Mica fiind, toate acestea ma faceau sa ies pe geam si sa ma intreb "Oare trece si pe aici camionul lui Mos Craciun?".

Cand am mai crescut mi-am dat seama ca niste oameni super creativi fac astfel de campanii. Mai tarziu m-am informat si am zis "comunicarea asta pare tare interesanta". Curiozitatea m-a facut sa imi doresc sa fiu om de comunicare.

Pre-judecati
Trezit tarziu, multa cafea, multe stickere cu idei geniale si un calculator mare. Imi imaginam ca totul e lejer, linistit si fara prea mare agitatie. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa.

Rezerve
Nu stiam cum sa explic celor din jur ce inseamna, de fapt, industria comunicarii. Oricat mi-as fi ales cuvintele, oamenii tot reticenti erau.

La angajare
Nu foarte greu. Profesorii ne povesteau la cursuri cat de cool e sa lucrezi in agentie si am zis ca vreau si eu sa vad cum e si, daca nu incerc cat mai repede, s-ar putea ca mai tarziu sa fie prea tarziu.

Am fost la un interviu la Saachi PR pentru un internship. Am plecat dezamagita si cu impresia ca habar n-am ce inseamna PR si comunicare. Surpriza cea mare a fost telefonul prin care eram anuntata ca merg mai departe. Dupa internship a urmat si angajarea. Dupa mai mult de un an, a urmat un alt interviu interesant la o alta agentie: 2activePR, unde sunt acum.

IN TIMP CE COMUNICARE

Prima campanie
Prima campanie pe bune la care am avut si eu o contributie a fost rebranding-ul PRIME. Apoi am mai lucrat in agentie la mai multe campanii/ evenimente.

Campania de care esti cea mai mandra
Nu e neaparat o campanie, mai degraba un eveniment pentru o companie de agricultura: "Life of a seed", o calatorie de 2 zile in lumea agricola cu jurnalistii. (N.R. Despre care tot Andreea a scris aici.)

Cea mai mare gafa de pana acum
M-am tot gandit. Nu cred ca au fost gafe pana acum pentru ca am incercat intotdeauna sa gandesc de doua ori inainte sa fac ceva.

O deziluzie
Inainte sa ajung in agentie credeam ca se da brieful, te gandesti acasa si apoi vii la serviciu, bati din palme si clientul accepta ideea. Nu prea. Inca de cand primesti brieful te gandesti la o idee, faci brainstorming pana nu mai poti si oferi mai multe idei. Apoi bati din palme de mai multe ori si iese minunatia de campanie/ eveniment.

Cel mai important lucru invatat
Un lucru pe care l-am bagat bine la cap inca de cand l-am auzit de la Corina Barladeanu: "E o linie fina intre un lucru facut si un lucru facut bine! Tu trebuie sa stii sa faci diferenta!". Dupa asta am inceput sa ma ghidez.

Mentori/ invatatori
De la toti oamenii pe langa care am trecut si care au spus lucruri care m-au marcat: mentori, indrumatori, colegi.

Daca nu ai lucra in comunicare?
Probabil as fi urmat o facultate de profil real si as fi in ultimul an la Poli :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related