Pe Andrei Niculescu (Copywriter, Wunderman) poate ca il stiti deja, e tipul care a facut un giumbusluc ca sa-i tina loc de CV cand treaba cu interviurile old-fashioned nu mergea excelent. A inceput sa se deghizeze in copywriteri si directori de creatie romani. Tagline-ul lui era: Now that I have the looks, can I get the job? Am vorbit atunci cu el atunci, ca n-am rezistat.
Asa deci, Andrei, ne intalnim din nou.
Aflasem data trecuta despre tine ca ai trecut prin 5 facultati si ai facut diverse odd jobs pana sa patrunzi in publicitate (om de mentenanta intr-o fabrica de chimicale din afara, de pilda). Acum esti la Wunderman si te intretii cu mopșii agentiei, am vazut. Ne-ai si scris cateva randuri, asa ca nu mai dialogam cu tine in gol aici. Ci le parcurgem:
INAINTE DE PUBLICITATE
Dormeam mai mult si visam alb negru. Aveam ceva mai mult timp liber, dar asta nu inseamna ca il si exploatam corespunzator. Imi era mai greu sa ma organizez pentru ca nu aveam deadline-uri reale. Aveam ocazii mult mai numeroase sa pic pe ganduri.
Studii
"Studiam Publicitate" pe unde puteam. Facultate, scoli, cursuri, evenimente etc. Urmaream oameni de prin industrie. Toate acestea se petreceau in conditiile in care stiam ce vreau sa fac si doar cautam "insight-ul" care sa ma ajute sa ma pun pe treaba oficial.
Asta daca vorbim despre trecutul apropiat, pana sa ajung in situatia descrisa mai sus m-am perindat prin diferite contexte universitare cel putin dubioase. Am mers pe principiul ca trebuie sa vad ca sa stiu exact despre ce este vorba.
Si atunci am stiut: advertising is the way
Nu a existat vreun moment revelator. Pur si simplu, a venit randul ei si de data aceasta nu am mai trecut la slide-ul urmator. M-am oprit aici, deocamdata.
Campania care te-a ademenit catre comunicare
Poate sa fi avut vreun impuls de a actiona/cumpara/cauta produsul respectiv, dar sa ma faca sa lucrez in domeniu, nu.
Dar o sa las spotul asta aici. Are chiar de toate si poate ii convinge pe altii sa intre in domeniu.
*Full HD recommended
Pre-judecati
Oricat de mult ai cunoaste modul efectiv de lucru in agentie, acesta nu transpira si pe fruntile asudate ale studentilor sau doritorilor de aventura in publicitate. Bine, mai poti pune cap la cap informatii de pe la prieteni din agentii sau ce mai vezi pe Facebook, dar realitatea ta va fi destul de diferita.
Rezerve
E un domeniu care nu te face sa te gandesti la rezerve; cand ai facut-o e deja prea tarziu.
La angajare
Depinde la ce ne raportam. Pot spune ca destul de greu avand in vedere ca am tot incercat timp de 7-8 luni. Perioada in care am tot cautat, planificat si am facut demersuri in acest sens. Incercari au fost multe, interviuri la fel, dar pana la urma am gasit solutia castigatoare (cel putin asa parea si din punctul meu de vedere, si din punctul lor, al angajatorilor) care s-a dovedit a fi un bad timing, cred. Iar mai tarziu a aparut si un perfect timing, cumva in afara contextului planificat si construit de mine anterior.
IN TIMP CE PUBLICITATE
Prima campanie
Prima "campanie" la care am lucrat a fost pentru Vodafone. Am creat niste aplicatii fictive prin intermediul carora te puteai teleporta sau citi gandurile altora. Totul cu scopul de a incuraja o serie de developeri sa arate in cadrul unei competitii/concurs ca orice aplicatie este posibila.
Campania de care esti cel mai mandru
Campania Pink and Black pentru Magnum. Pe scurt, a fost vorba de lansarea unui nou sortiment de inghetata sub forma unui duo cvasi-celebru care "concerta" pentru prima oara in Romania.
Cea mai mare gafa de pana acum
Procrastinarea. Am facut-o si cred ca o voi face in continuare.
O deziluzie
Sa fii un neputincios cu o idee buna. Efortul colectiv rezolva lucruri, dar, la fel de multe ori, le si complica.
Cel mai important lucru invatat
Nu stiu in ce masura am invatat sau pur si simplu am dedus odata cu trecerea timpului. Cert este ca cel mai important lucru ar fi sa stii sa-ti dozezi creativitatea atunci cand o ai, sa ai mici trucuri prin care, de cele mai multe ori, sa ajungi la solutii cand vrei tu si sa ai grija sa nu te prajesti din prea mult entuziasm.
Mentori / invatatori
Evident, de la industrie in sine, dar nu numai. Colegi, cunoscuti, necunoscuti, clienti, clientii altora si ceva mai mult "trial and error".
Daca nu ai lucra in comunicare?
Astronautism - un vis autist de a calatori prin Univers.
--------------------------------------------------------------------------------
"Viata se iroseste precum un sul de hartie igenica scapat in valtoarea apei trase la toaleta. Clipa de clipa. Strat dupa strat." Denari Cunliuces