[Festivaluri] Bogdan Tomoiaga: E ca la petit. Nimeni nu se marita cu fata sau baiatul fara zestre, care nu are nici o reputatie prea grozava in sat

[Festivaluri] Bogdan Tomoiaga: E ca la petit. Nimeni nu se marita cu fata sau baiatul fara zestre, care nu are nici o reputatie prea grozava in sat

Oricat de vanitosi am fi sau nu, din cand in cand tot avem nevoie de recunoastere, nu? Asa spune si Bogdan Tomoiaga (Director Executiv, Graffiti PR) despre participarea la festivaluri: Atunci cand o campanie la care ai lucrat ajunge sa fie nominalizata printre cele mai bune din alte cateva sute, stii ca ai facut ceva bine.

Festivaluri relevante

Inscriem la festivaluri care si-au castigat reputatia, fie ca vorbim despre cele locale sau internationale. Un festival este pentru o agentie ca un meci de box. Daca sportivul nu si-a ales categoria sau gala corect, se pregateste degeaba. Pentru ca indiferent daca va castiga sau va pierde, la final, nu se va simti implinit. Pe de alta parte, daca pierzi sau castigi in fata unui oponent de aceeasi categorie, la o competitie cu reputatie, la final te vei simti motivat sa mergi mai departe.

Local, participam inca de la infiintare la Romanian PR Awards, din 2012 inscriem si la Effie. International am inscris la SABRE Awards, European Excellence Awards, IPRA Golden World Awards si la unele din cele mai reputate festivaluri din zona de CSR, cum ar fi cele organizate de PR Daily sau PR News.

Participari in ultimul an

In ultimul an am participat la Effie, SABRE Awards, European Excelence Awards, IPRA Golden World Awards, PR News CSR Awards, Ragan& PR Daily's CSR Awards.

Dupa cum spuneam si mai sus, am inscris campanii la competitii internationale de CSR, spre exemplu PR News CSR Awards, unde am fost nominalizati la categoria Stakeholder engagement, cu Tara lui Andrei, care a pierdut aurul la mustata in competitie in fata campaniei  Time Warner pentru o cauza cu un impact emotional global: uraganul Sandy.

De la CSR, trecem eficienta si focus pe rezultat. Suntem singura agentie de PR din Romania care se poate lauda cu doua Effie-uri in galeria de trofee. Daca agentiile de advertising au inceput sa castige tot mai frecvent premii in competitiile de PR (a se vedea Cannes Lions sau PR Awards) am inceput si noi sa luam premii in competitiile care in mod traditional le erau destinate lor.  Pe primul l-am luat in 2012 cu un proiect Petrom – Telemedicina de urgenta. Pe cel de-al doilea l-am luat in 2014 cu Fabricat in Tara lui Andrei, cea mai mare competitie de afaceri sociale din Romania, un proiect de CSR dezvoltat tot pentru Petrom.

Nu in ultimul rand anul acest am luat aurul la IPRA Golden World Awards, cu Campania Fabricat in Tara lui Andrei, la sectiunea Community Relations.

Motivatie

Motivatia noastra vine dintr-un mix format din nevoia de recunostere, de stabilire a unei pozitionari in piata, de motivatie pentru echipa (agentie si clienti in egala masura). Din cand in cand, chiar daca nu esti cel mai vanitos om din lume, tot ai nevoie de o recunoastere din partea celuilat, din partea industriei, atat pentru noi, ca agentie, cat si pentru proiect sau pentru client.

Premiile sunt si o varianta de a evalua produsul unei agentii. Daca ajungi la festivalurile europene sa fii nominalizat printre cele mai bune 6 campanii din categoria respectiva, atunci cand te bati cu alte zeci sau sute de campanii, stii ca ai facut ceva bine. De la cercetare, la ideea creativa, la executie sau evaluare.

Efecte

E ca la petit. Nimeni nu se marita cu fata sau baiatul fara zestre care nu are nici o reputatie prea grozava in sat. Asa ca trebuie sa iti arati pedigree-ul. Sa vada ca esti frumoas/a, destept/desteapta si devreme acasa. Asa ca fiecare agentie are in prezentarea de credential un slide cu premii. Cu cat mai multe si mai aurite, cu atat mai bine. Lumea te vrea si daca ai parte de recunoastere, atat locala cat si internationala. Si este important pentru noi sa ne crestem profilul, de agentie si de industrie atat local, cat si international, in retea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related