Curiosi din fire cum ne stiti, am intrebat cateva agentii de ce participa la festivaluri, ce premii au obtinut in ultimul an si cum le ajuta acestea in business.
In lumina reflectoarelor astazi - Tereza Tranakas (Managing Partner, Oxygen PR), care ne spune ca participa la festivaluri si pentru clienti, dar mai ales pentru echipa care a lucrat la proiect, ca membrii acesteia sa aiba o recunoastere a muncii lor.
Festivaluri relevante pentru Oxygen PR
La nivel intern, luam in considerare, in aceeasi masura festivalurile industriei de PR, cum este PR Award, cat si competitiile care au elemente care se suprapun ariilor noastre de expertiza, precum social media si brand PR. In acest al doilea caz, ma refer la Webstock in principal, o competitie in care Oxygen a reusit, doi ani consecutiv, sa impresioneze juriile si sa "plece acasa" cu premii.
La nivel international, urmarim ce se intampla in cele mai importante festivaluri de PR, insa la fel de mult suntem interesati si de competitii din sfera comunicarii in general, precum Golden Drum, unde in fiecare an se acorda o atentie din ce in ce mai mare si relatiilor publice.
Din punct de vedere comunicare, ne aflam intr-un moment in care "granitele" intre discipline nu mai sunt rigide, iar PR-ul se intrepatrunde cu alte discipline.
Participari in ultimul an
In ultimul an am participat la PR Award si la Webstock. Pentru noi, zona digitala este esentiala, de aceea un mare numar din proiectele derulate au componente de digital. Credem in brand engagement si in storytelling, folosim canalele digitale pentru a ajunge la clientul final si, prin urmare, participam la festivaluri de profil.
De la PR Award, editia 2013, ne-am intors cu Silver Award of Excellence in categoria "Responsabilitate sociala si dialog cu grupurile co-interesate", pentru campania "Join the Pact", derulata pentru brandul Johnnie Walker.
De asemenea, in cadrul aceleiasi competitii am obtinut si o Diploma de Excelenta in categoria "Newsletter intern", pentru conceptul, dezvoltarea si implementarea blogului intern al Garanti Bank, Garanti4All.
La Webstock am fost castigatorii locului I anul acesta in categoria “Bloggers Campaign” cu proiectul "The Odyssey", dezvoltat pentru Heineken. In 2013, ne-am clasat pe locul III in categoria "Special Projects" cu campania "Join the Pact", derulata pentru brandul Johnnie Walker. La Webstock, in ultimii doi ani, am fost singura agentie de PR care a castigat un premiu.
[UPDATE] Oxygen PR nu este singura agentie de PR premiata la Webstock. Lista completa a castigatorilor din 2013 si 2014 o gasiti aici si aici.
Motivatie
Participam la festivaluri pentru a motiva echipa, premiile sunt de fapt o recunoastere in plus a rezultatelor muncii membrilor ei. Participarea este si pentru clienti care, dincolo de rezultatele obtinute in urma campaniilor, obtin in plus o recunoastere publica a faptului ca au aplicat strategiile corecte.
Efecte in business
Este o chestiune de reputatie, ajuta intotdeauna la credentialele agentiei in relatia cu clientii existenti si pentru business development. Cel mai important aport in business-ul agentiei il confera insa rezultatele obtinute in campanii, precum si abordarea pe care o avem fata de un client.