[Studiu de caz] Schimb de 8 Gb de date intre bloggeri si oamenii din public in campania Staropramen Cursa #inPraga

[Studiu de caz] Schimb de 8 Gb de date intre bloggeri si oamenii din public in campania Staropramen Cursa #inPraga

Inca de la lansarea Staropramen pe piata romaneasca, brandul de bere si-a propus sa se asocieze, in mintile consumatorilor, cu spiritul orasului Praga. Pentru a intari aceasta pozitionare, dar si pentru a conferi vizibilitate promotiei desfasurate la nivel national pe parcursul verii trecute, iLeo a creat "Cursa #inPraga". La competitie au participat opt bloggeri care s-au straduit, pe parcursul a trei zile, sa gaseasca 18 comori ascunse pe strazile capitalei Cehiei. Campania a atins peste 120.000 de utilizatori unici, generand earned media in valoare de 20.000 de euro.

Campanie: Cursa #inPraga
Client: Bergenbier S.A.
Brand: Staropramen
Agentie: iLeo
Mediu: Facebook App promovat prin Facebook Ads
Perioada campaniei:  25-29 iulie

I. DESCRIERE

Legendele Pragai si valorile brandului Staropramen au o istorie comuna de cateva sute de ani. Astfel berea pragheza a devenit parte din orice experienta care se leaga de capitala Cehiei. Pentru campania Cursa #inPraga au fost implicati 8 bloggeri, care – timp de trei zile – au participat la o competitie de tipul "Amazing Race". Pe tot parcursul cursei, acestia au cautat pe strazile Pragai 18 comori, vizibile doar pentru oamenii de acasa; pentru a le gasi bloggerii au avut nevoie de ajutorul membrilor comunitatilor pe care le conduceau. Comunicarea dintre public si bloggeri a fost realizata prin intermediul social media, printr-o aplicatie de Facebook si una de mobil.

II. OBIECTIVE

In aceasta vara, Staropramen urma sa lanseze o promotie nationala in care marele premiu consta intr-o sticla imensa de aur. O parte dintre castigatorii campaniei urmau sa plece pe strazile Pragai intr-un treasure hunt. Obiectivul principal al campaniei a fost acela de a anunta aceasta promotie printr-un quest care sa starneasca interesul publicului atat fata de produs, cat si fata de oras.

III. TARGET

18-24, utilizatori de internet.

IV. STRATEGIE

Solutia oferite de iLeo a fost sa conecteze Praga cu Romania prin utilizarea inovatoare a tehnologiei si a retelelor de socializare.

V. CREATIE

iLeo a dezvoltat o aplicatie de Facebook, care a creat o conexiune live intre Romania si Praga, intre publicul care putea vedea unde sunt ascunse cele 18 comori si bloggerii care participau la cursa. Bloggerii de pe teren trimiteau permanent poze si mesaje despre ce vedeau in jurul lor si solicitau ajutorul celor de acasa pentru a se orienta in teren, iar cei de acasa le trimiteau inapoi mesaje de directionare si indicii catre urmatoarea comoara.

Aplicatia de Facebook functiona impreuna cu o aplicatie de mobil, care era instalata pe telefoanele bloggerilor si care le permitea acestora sa transmita permanent un semnal de localizare si sa faca fotografii pe care le urcau alaturi de mesaje in aplicatia de Facebook sau pe inventarul lor social.

In felul acesta, au fost create doua aplicatii care au facilitat conectarea permanenta a bloggerilor din Praga cu cei de acasa, realizand un duplex live, timp de trei zile.

VI. REZULTATE

Pe parcursul celor 3 zile s-au schimbat 8Gb de date de la bloggeri catre utilizatorii din tara, s-au trimis 2.500 de fotografii si 1.900 de mesaje de chat. Cei de acasa au trimis 2.300 de mesaje de ajutor sau doar de incurajare catre bloggeri. Campania a atins mai mult de 120.000 unici (de 2 ori mai mult decat numarul de fani Staropramen din Romania) si a echivalat cu o campanie de 20.000 de euro (free media).

VII. ECHIPA

Din partea iLeo: Alexandra Trofin (Brand Comm Manager), Mihaela Nachi (Brand Comm Executive), Paul Cioc (Copywriter), Elena Ristariu (Art Director), Tiberiu Trandaburu (Web Developer), Corina Scheianu (Social Media).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related