Au inceput inscrierile pentru cea de-a sasea editie a singurei competitii de parodiat reclame din Romania, Grand Spoof. Editia acestui an este oferita de Ciuc Premium care aminteste participantilor ca "Doar ideea conteaza."
Acest exercitiu de creativitate este adresat pasionatilor de publicitate, care sunt invitati sa reinterpreteze ironic reclamele pe care le apreciaza sau, dimpotriva, pe care le urasc si sa le inscrie pana la data de 15 iulie 2012, ora 23.59, pe platforma The Creator la urmatorul link: www.thecreator.ro/GrandSpoof2012. Tot la aceasta adresa sunt disponibile mai multe informatii despre competitie, lucrarile admise, precum si regulamentul Grand Spoof 2012.
Jurizarea va avea loc in perioada 18 iulie - 8 august 2012, cand lucrarile vor fi evaluate pe de o parte de personalitati din domeniul publicitatii si al comunicarii si de catre publicul larg, pe de alta parte, care poate vota lucrarile favorite prin intermediul paginii de competitie www.thecreator.ro/GrandSpoof2012.
Cele mai bune 2 parodii inscrise vor fi premiate cu 4.000 de lei brut (premiu oferit de juriul profesionist) si cu 3.000 de lei brut (premiu oferit in urma votului online).
La editia din 2010 Grand Spoof, premiul juriului profesionist a fost castigat de spooful pentru spotul Volkswagen:
Iar premiul oferit in urma votului online a fost castigat de parodia pentru Consulate General Of Argentina In Los Angeles:
La editia 2011 Grand Spoof, Viclenium Bank a castigat premiul juriului profesionist:
Si Risti sa castigi? a primit premiul oferit de voturile publicului online:
Pe langa cele 2 premii, realizatorii primelor 10 scurtmetraje, conform votului profesionistilor si al publicului larg, isi vor putea vedea creatiile proiectate pe data de 16 august la ADfel.
Editia din acest an este sustinuta si va fi prezenta pe 220.ro, intr-o sectiune speciala dedicata competitiei.
Ce este un spoof?
Un spoof, in cadrul aceste competitii, este definit ca o parodie ce face referire la o reclama cunoscuta, folosindu-se de notorietatea acesteia pentru a servi unei alte marci, adesea inventate, sau pentru a realiza o simpla parodie. Cu toate acestea, spoof-ul nu este plagiat sau reclama comparativa (ilegala in Romania), ci recreeaza in mod original elemente care amintesc de reclama initiala, pentru a le reinterpreta si pentru a crea un nou sens.
Despre IQads
IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania, inclus in portofoliul Blue Idea, din care face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.